Ανάλυση εκπαιδευτικού προγράμματος

Τα τμήματα μας, χωρίζονται σύμφωνα με το έτος γέννησης των παιδιών :

α. Μεταβρεφικό τμήμα

β. Προ-προνηπιακό τμήμα

γ. Προνηπιαγωγείο

α. Η απασχόληση των παιδιών στο Μεταβρεφικό τμήμα περιλαμβάνει:

● Καθημερινή ανάπτυξη θέματος – Συζήτηση για την καλλιέργεια του προφορικού λόγου
● Διήγηση παραμυθιών και ιστοριών
● Υιοθέτηση τρόπων καλής συμπεριφοράς
● Υιοθέτηση καλών συνηθειών
● Απασχόληση με παιδαγωγικό υλικό
● Εκμάθηση των χρωμάτων
● Εκμάθηση των σχημάτων
● Εισαγωγή στην αγγλική γλώσσα
● Δραστηριότητες για την καλλιέργεια της λεπτής κινητικότητας (π.χ. κολλάζ)
● Χρησιμοποίηση απλών υλικών για την πρώτη αισθητική προσέγγιση (ξυλομπογιές, κηρομπογιές, δαχτυλομπογιές)
● Μαγειρική
● Πλαστελίνη
● Πηλοπλαστική
● Παζλ – ενσφηνώματα
● Δραματοποίηση
● Μουσικοκινητική αγωγή
● Ελεύθερο και Ομαδικό παιχνίδι στην τάξη και στην αυλή του σχολείου
● Προσπάθεια αυτοεξυπηρέτησης των παιδιών (τουαλέτα – φαγητό)
● Συμμετοχή σε σχολικές εορτές
● Αθλητικές δραστηριότητες*

Στην ηλικία αυτή, τα παιδιά περνούν από αλλαγές με πολύ γρήγορους ρυθμούς και εξελίσσονται συνεχώς.

✓ Στο σχολείο ενθαρρύνουμε το παιδί να αυτονομηθεί (μαθαίνει να τρώει και να πλένεται μόνο του, να είναι υπεύθυνο για τα προσωπικά του αντικείμενα, να συμμετέχει στην τακτοποίηση των παιχνιδιών της τάξης του).
✓ Το παιδί μαθαίνει σταδιακά να ελέγχει περισσότερο την αδρή κινητική του δεξιότητα (γυμνάζεται, κυλά από την τσουλήθρα, παίζει με μεγάλες μπάλες κ.λ.π.) καθώς επίσης και να καλυτερεύσει τη λεπτή κινητική δεξιότητα (χρησιμοποιεί το κουτάλι για να φάει, ζωγραφίζει με μαρκαδόρους και δαχτυλομπογιές, πλάθει με ζυμαράκι και πλαστελίνη, κολλά μικρά αντικείμενα, παίζει με κατασκευαστικό υλικό κ.λ.π.).
✓ Αναπτύσσεται η ικανότητα συγκέντρωσης του σε ατομικές ή ομαδικές δραστηριότητες (μιμητικά παιχνίδια, ακρόαση μουσικής και ιστοριών κ.λ.π.).
✓ Αυξάνεται σημαντικά η γλωσσική και εκφραστική του ικανότητα μέσω εκμάθησης μικρών τραγουδιών, επανάληψη μικρών ιστοριών, χρήση βιβλίων με εικόνες κ.λ.π.
✓ Το ενθαρρύνουμε να συμμετέχει σε ομαδικά παιχνίδια, ως μέλος μικρών ή μεγαλύτερων ομάδων. Το παιδί μαθαίνει σταδιακά να μοιράζεται τα παιχνίδια με τους συνομηλίκους του, να περιμένει τη σειρά του, να αφουγκράζεται τα συναισθήματα των φίλων του και να ελέγχει τα δικά του.

β. Η απασχόληση των παιδιών στο Προ-προνηπιακό τμήμα περιλαμβάνει:

✓ Καθημερινή ανάπτυξη θέματος και καλλιέργεια της μητρικής γλώσσας μέσα από συζητήσεις και λεκτικές ασκήσεις
✓ Εκμάθηση χρωμάτων
✓ Πρώτη επαφή με τους αριθμούς
✓ Μάθημα αγγλικής γλώσσας
✓ Εκμάθηση χωροταξικών εννοιών (ψηλό – κοντό, μπροστά – πίσω)
✓ Βιβλίο προγραφής και ενδυνάμωση των μυών του χεριού με προγραφικές ασκήσεις
✓ Εκμάθηση χειρισμού ψαλιδιού (λεπτή κινητικότητα)
✓ Φυσική αγωγή για την ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας
✓ Υιοθέτηση τρόπων καλής συμπεριφοράς, σεβασμός στους γονείς και τους δασκάλους
✓ Υιοθέτηση καλών συνηθειών υγιεινής καθώς και καλλιέργεια σεβασμού στην τάξη και στο σπίτι
✓ Μουσικοκινητική αγωγή
✓ Κατασκευές από πλαστελίνη
✓ Πηλοπλαστική
✓ Εικαστικές τέχνες
✓ Δραματοποιήσεις
✓ Ενσφηνώματα – Παζλ
✓ Αισθητική καλλιέργεια και πειραματισμός με τη χρήση απλών καθημερινών υλικών
✓ Καλλιέργεια σεβασμού προς το περιβάλλον
✓ Ψυχοκινητικά παιχνίδια για την ανάπτυξη κίνησης και ωρίμανσης του σώματος
✓ Αυτοσχεδιασμοί ιστοριών
✓ Μαγειρική
✓ Ελεύθερο και ομαδικό παιχνίδι στην τάξη και στην αυλή του σχολείου
✓ Γνωριμία με το περιβάλλον μέσα από οικεία θέματα
✓ Συμμετοχή σε σχολικές εορτές
✓ Μαθήματα ιστορίας της τέχνης
✓ Δανειστική βιβλιοθήκη
✓ Αθλητικές δραστηριότητες*

Μέχρι αυτή την ηλικία τα παιδιά έχουν ήδη αναπτύξει αυτοέλεγχο και την αυτοεκτίμηση τους, σε μεγάλο βαθμό. Μπορούν να λάβουν μέρος σε δραστηριότητες που απαιτούν συνδυασμό των δεξιοτήτων τους.

✓ Συντονίζουν τη όραση τους, με την κίνηση του χεριού και μπορούν να αποτυπώνουν στο χαρτί αναγνωρίσιμες μορφές.
✓ Δείχνουν αυξημένο ενδιαφέρον για το καθετί.
✓ Ενθαρρύνονται να εκφραστούν δημιουργικά μέσω της ζωγραφικής, του χορού, της μουσικής, να ερεθίζουν τη φαντασία τους και να δυναμώνουν τη μνήμη τους.
✓ Μέσα από το οργανωμένο παιχνίδι και το μάθημα της φυσικής αγωγής, τα παιδιά λαμβάνουν πρωτοβουλίες, συνεργάζονται και αναπτύσσουν την επικοινωνικότητά τους.
✓ Μαθαίνουν να ολοκληρώνουν τις προτάσεις τους και εμπλουτίζουν το λεξιλόγιο τους.

γ. Η απασχόληση των παιδιών στο Προνηπιαγωγείο περιλαμβάνει:

✓ Φυσική αγωγή για την ανάπτυξη της αδρής κινητικότητας
✓ Δραματοποίηση
✓ Μάθημα αγγλικής γλώσσας
✓ Ανάπτυξη προφορικού λόγου μέσα από παροιμίες, γλωσσοδέτες, αινίγματα
✓ Επαφή με τον πλούτο της λαϊκής μας παράδοσης : μύθοι, θρύλοι, παραδόσεις
✓ Προσέγγιση στο γραπτό λόγο αναγνωρίζοντας στην τάξη ταμπελίτσες με τα ονόματα τους καθώς και άλλα μηνύματα στο χώρο
✓ Εκμάθηση και γραφή γεωμετρικών σχημάτων
✓ Εκμάθηση βασικών χρωμάτων και τις αντίστοιχες μίξεις των χρωμάτων
✓ Εκμάθηση αριθμών
✓ Βιβλίο προγραφής
✓ Πρώτη επαφή με το αλφάβητο
✓ Ανάπτυξη δεξιοτήτων
✓ Αντιγραφή απλών λέξεων, φράσεων, ευχών
✓ Εκμάθηση γραφής των ονομάτων τους
✓ Προγραφικές και προαναγνωστικές ασκήσεις
✓ Προμαθηματικές έννοιες
✓ Βιβλίο προμαθηματικών
✓ Συμμετοχή σε σχολικές εορτές
✓ Πολιτιστικές εξορμήσεις σε θέατρα, βιωματικά εργαστήρια, πλανητάριο κ.λ.π.
✓ Μαγειρική
✓ Ελεύθερο και ομαδικό παιχνίδι στην τάξη και στην αυλή του σχολείου
✓ Επιτραπέζια παιχνίδια μνήμης – μίμησης
✓ Γνωριμία με το περιβάλλον μέσα από διάφορα εβδομαδιαία θέματα
✓ Μαθήματα ιστορίας της τέχνης
✓ Μουσική προπαίδεια
✓ Δανειστική βιβλιοθήκη
✓ Αθλητικές δραστηριότητες*

Τα παιδιά είναι ήδη ικανά να λαμβάνουν καινούριες γνώσεις συνδυάζοντας τις, με όσες έχουν ήδη κατακτήσει και είναι πρόθυμα να συμμετέχουν με αυτοπεποίθηση σε πρωτόγνωρες δραστηριότητες.

Έρχονται σε επαφή και εξοικειώνονται με τα γράμματα και τους αριθμούς, συλλαμβάνουν βασικές μαθηματικές έννοιες και μαθαίνουν να ταυτίζουν τον ήχο με το γράμμα ή τη συλλαβή.

Εκφράζονται καλλιτεχνικά και αναπτύσσουν τη φαντασία τους.

Μαθαίνουν να συναισθάνονται τους φίλους τους και να συνεργάζονται μαζί τους για την επίλυση ζητημάτων.

*Σε συνεργασία με τον αθλητικό οργανισμό “Real Kid” θα πραγματοποιείται από καθηγητές φυσικές αγωγής, σε εβδομαδιαία βάση αθλητικό πρόγραμμα στο χώρο του σχολείου μας (π.χ. στίβος, ενόργανη γυμναστική, μπαλέτο, μίνι ποδόσφαιρο, μίνι μπάσκετ, tae kwo do).

Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: Διατροφολόγιο »

Day Care Facebook

Day Care

Day Care Back to top